Jak pozycjonować stronę małej firmy

Sektor handlowy małych firm nieustannie się rozwija. Coraz więcej osób jest zainteresowanych prowadzeniem własnego biznesu. W Polsce pod koniec 2021 roku zarejestrowanych było ponad 70 tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw. Jeśli więc prowadzisz ciekawe miejsce bądź zajmujesz się sprzedażą oryginalnych produktów czy też masz niekonwencjonalną ofertę usługową, warto zastanowić się nad zaznaczeniem swojego miejsca w sieci.

Z pomocą przyjdą Ci związane z optymalizacją oraz pozycjonowaniem stron internetowych praktyki SEO, o których przeczytasz na stronie www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych/. Dziś pomożemy Ci zdobyć podstawową wiedzę na ich temat. 

Dlaczego powinieneś zadbać o wizerunek w sieci? 

W XXI wieku trudno prowadzić biznes wyłącznie drogą tradycyjnej dystrybucji. Konkurencja nie śpi, a wręcz przeciwnie – cały czas się rozrasta. Sieć jest więc absolutnym minimum. Za pomocą strony internetowej ułatwiasz dostęp do informacji na swój temat, zoptymalizujesz swoją pracę i zaoszczędzisz czas. Masz możliwość działania lokalnie i międzynarodowo. 

Podstawowe praktyki SEO dla małych firm krok po kroku 

Krok 1: Przeanalizuj konkurencję 

Na początek musisz określić liczbę i charakter podobnych firm. Sprawdź ich tematykę, usługi, produkty, oceń jakość oraz funkcjonalność strony internetowej. 

Krok 2: Określ swoją grupę docelową

Zastanów się, kim są Twoi odbiorcy, jakie mają potrzeby, zainteresowania oraz intencje. Coraz więcej klientów ceni spersonalizowane usługi. Scharakteryzuj potencjalnych odbiorców, aby móc dopasować ofertę do ich potrzeb. 

Krok 3: Przeprowadź badanie słów kluczowych

Chodzi o intencje wpisywane przez użytkowników do wyszukiwarki. Musisz nauczyć się je rozpoznawać, dopasowywać do nich treści i za ich pośrednictwem komunikować się z robotami indeksującymi. 

Krok 4: Zadbaj o treść

Twórz autorskie treści i publikacje, których użytkownicy nie znajdą w innym miejscu. Posługuj się językiem korzyści, aby zachęcić do swojej oferty.

Krok 5: Stwórz wirtualną wizytówkę

Nie zapomnij o możliwościach Google Moja Firma. Stwórz wizytówkę swojej firmy i połącz ją z możliwościami Map Google, aby być łatwiej dostępnym w sieci.

Krok 6: Połącz siły z social mediami 

Aby zapewnić łatwiejszą komunikację z klientami, wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych. Informuj na bieżąco o swoich działania i stwórz przestrzeń dla wspólnoty.

Lokalne SEO

W kontekście małych i średnich firm często wprowadza się termin lokalnego SEO. Techniki te mają ten sam cel co standardowa strategia, a mianowicie uzyskanie jak najwyższej pozycji rankingowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Są one jednak nakierowane na lokalnych odbiorców. Z badań wynika, że aż 46% wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych usług, firm, sklepów. 

Podsumowanie

Mała firma ma naprawde wielkie możliwości, a budowanie jej autorytetu w sieci jest łatwiejsze z uwagi na inną grupę modelowych odbiorców. Prowadząc biznes w 2022 roku, musisz być otwarty na nowe możliwości i techniki marketingowe, zadbaj więc o odpowiednią optymalizację, a następnie ciesz się zaufaniem klientów, stałym ruchem oraz większymi zyskami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here