Praca w transporcie drogowym.

Jeśli kiedykolwiek zastanawialiśmy się nad zmianą naszego nudnego, dotychczasowego zatrudnienia na pracę pełną wyzwań to powinniśmy się zainteresować ogłoszeniami o pracę w transporcie drogowym. Niezależnie od tego po której stronie biurka zasiądziemy, będziemy codziennie zmagać się z jakimiś ciekawymi zagadnieniami do rozwiązania. Zacznijmy jednak od pracy jako kierowca międzynarodowy. Jeśli lubimy pracować w ruchu ciągłym, nie boimy się wyzwań, oraz częstych zmian to będzie dla nas idealne zatrudnienie. W dzisiejszych czasach do wykonywania tego zawodu brakuje ogromnej ilości osób. Starsi kierowcy postanowili już osiąść już w swoich domach, zaś młodzi ludzie zbyt często wybierają wyjazd za granicę. To właśnie będzie dla nas idealny moment, żeby zacząć pracować za kierownicą busa. Dzisiaj pracodawcy nie oczekują już nawet doświadczenia od nowych pracowników. Wszystkiego nauczymy się podczas naszej pierwszej trasy. Jeśli jesteśmy osobami ogarniętymi, znamy chociażby podstawy języków obcych na pewno poradzimy sobie ze wszystkim bez najmniejszego problemu. Dodatkowo warto było by znać się na obsłudze nawigacji samochodowej. Musimy przede wszystkim dowiedzieć się jak dojeżdżać do celu za pomocą współrzędnych geograficznych, oraz jak wprowadzać cel za pomocą kodów pocztowych. Przed pierwszą trasą dowiemy się również w jaki sposób korzystać z pasów transportowych, żeby dokładnie zabezpieczyć przewożony ładunek. Warto byłoby również zaznajomić się ze sposobem wypełniania dokumentów przewozowych. Jest to najważniejszy dokument, którego powinniśmy pilnować jak oka w głowie. To właśnie na jego podstawie nasza firma będzie starała się o zapłatę za transport. U naszego zachodniego sąsiada będziemy musieli również zadbać o prawidłowe wypełnienie książki z czasem pracy kierowców, nawet jeśli prowadzimy busa do trzech i pół tony. Jako kierowcy międzynarodowi w zależności od sposobu płatności zarobimy około stu pięćdziesięciu do dwustu złotych dniówki w zależności od firmy i naszego doświadczenia. Pamiętajmy jednak, że w dzisiejszych czasach dość łatwo o awans ze względu na braki kierowców. Jeśli więc sprawdzimy się na swoim stanowisku to na pewno zostanie do docenione przez naszego szefa. Często kierowcy po latach swojej pracy zmieniają stanowisko i zasiadają za biurkiem jako spedytorzy. To właśnie oni odpowiedzialni są za zdobywanie ładunków i dogadywanie się z klientami. Zarobki spedytora w zależności od jego doświadczenia plasują się od najniższej krajowej do nawet dziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Musimy jednak pamiętać, że niewielu osiąga taki pułap, dlatego jest to raczej mało osiągalna kwota. Najczęściej jednak będziemy zarabiać około trzech tysięcy złotych i w tej branży jest to raczej standard. Pamiętajmy, że na nasze wynagrodzenie bezpośrednio wpływają języki jakimi się posługujemy. Możemy nie mieć zbyt wielkiego doświadczenia, ale znać wiele języków i już na starcie jesteśmy na dobrej pozycji do wysokich zarobków. Musimy jednak wiedzieć, że jako spedytorzy w pracy będziemy praktycznie całą dobę. Jesteśmy zawsze odpowiedzialni za pomoc kierowcom z różnymi problemami z jakimi będą oni się borykać. Poprzez trudności w znalezieniu firmy, aż po niedogodności na załadunku. Dlatego musimy sami zastanowić się po której stronie biurka wolimy zasiąść. Kierowcy międzynarodowi mają o tyle komfortową sytuację, że są sami na swoim miejscu pracy, mogą decydować o postojach i przerwach samodzielnie. Nikt nie wtrąca im się w tryb pracy. Jednak częste przebywanie poza domem może się znudzić nawet największym samotnikom, dlatego tak ciężko o kierowcę na lata. Młodzi ludzie zazwyczaj zaczynają swoje zatrudnienie z chęci podróżowania po świecie, inni zaś skuszeni są dużo lepszymi zarobkami niż w pobliskich fabrykach. Musimy zatem zastanowić się, czy praca w ruchu ciągłym nam odpowiada i jeśli zechcemy podjąć takie zatrudnienie to dzisiaj wszelkie drzwi są przed nami otwarte. Zatem, nic nie stracimy jeśli spróbujemy, a na pewno będziemy mieć o czym opowiadać po powrocie z trasy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here