Chcesz zarabiać pieniądze, ale nie kręci Cię pracowanie dla kogoś? Robienie rzeczy, do których nie masz serca nie dają Ci satysfakcji nawet mimo dobrej płacy? Masz mnóstwo energii, ale nie wiesz gdzie ją ukierunkować? Wolałbyś sam zatrudniać innych, aby realizować swoje pomysły?
Nic prostszego! Po prostu załóż własną firmę i… no właśnie. Najpierw trzeba mieć na ten na ten biznes pomysł.
Jak założyć dobry biznes?
Żeby założyć firmę tak naprawdę nie trzeba wiele. Podpisać trochę papierków, wymyślić nazwę, w zasadzie tyle. Ok, a co dalej? Co chcesz w ogóle robić? Cóż, najpierw trzeba pomyśleć czym chcesz się zająć, a dopiero potem zakładaj firmę 😉 Pomoże to też w wymyśleniu odpowiedniej nazwy przedsiębiorstwa. „Dobry biznes” to taki, który jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju. Zapełnia lukę na rynku oferując coś, czego nie oferuje nikt inny. To taka firma, która wzbudza zainteresowanie potencjalnego klienta już od samego początku. Przykuwa jego uwagę i zachęca do zapoznania się z produktem lub usługami.
Co możesz zaoferować?
Czym chcesz się zajmować? Chcesz coś produkować, sprzedawać, założyć lokal, oferować jakieś konkretne usługi? Koniecznie zacznij od określenia w jakim sektorze chcesz się obracać. Trudno z dnia na dzień stworzyć coś od zera. Pomyśl, co już umiesz, jakie masz doświadczenie, ile możesz zainwestować i czy masz partnerów do współpracy.
Bądź oryginalny
Przede wszystkim zorientuj się jakie firmy powstają w ostatnich latach. To będzie ważny wskaźnik, który powie Ci na co stawia teraz większość osób w Twojej sytuacji. Wtedy nie zakładaj takiej firmy! Po co robić coś, co już jest dostępne? Chyba, że podobny biznes kwitnie już w innych częściach kraju, a w Twoim województwie brak takich inicjatyw. Możesz też mieć zupełnie nowy pomysł na coś, co już jest na rynku. Powstaje mnóstwo siłowni i salonów fitness? Stwórz taką, która zaoferuje pokój zabaw czy nauki dla dzieci i opiekę animatora. Twoja okolica jest przepełniona aptekami? Może spróbuj założyć taką, które specjalizuje się tylko w określonych lekach i suplementach. A może chciałbyś oferować świetne kampanie reklamowe? Tu już trzeba się bardziej wysilić, ale na pewno wymyślisz coś odpowiedniego.
A może coś sprawdzonego?
Możesz też robić coś, co jest popularne, ale zaoferować klientom nową jakość. Albo coś, co jeszcze bardziej ułatwi im korzystanie z Twoich usług czy zakup Twoich produktów.
Jeśli myślisz o zakładzie fryzjerskim, to połącz go z wirtualną konsultacją stylistki jeszcze przed wizytą w salonie. Jeśli chcesz doradzać w finansach, to zaproponuj regularne raporty SMS o nowościach na rynku. Sprzedajesz materace? Może Twoi klienci będą chcieli zanocować w sklepie, żeby sprawdzić jakoś materaca?
Słuchaj ludzi
Możesz podejść o jeszcze innej strony. Jeśli nie bardzo masz pomysł na biznes, to zastanów się, skąd możesz zaczerpnąć inspirację. Tak naprawdę do mnóstwa pomysłów można dojść czytając fora i komentarze na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych. Na co ludzie narzekają? Co sprawia im problem? A może piszą wprost jakie rozwiązania ułatwiłyby im życie? Notuj takie obserwacje i zobacz, które wątki powtarzają się najczęściej. Nie musisz szukać w ciemno, możesz przeglądać fora fanów motoryzacji, czytać posty na grupach dla młodych matek albo komentarze pod filmami i gotowaniu makaronu.
Możesz zacząć od współpracy
Czasami zamiast od razu rzucać się do założenia nowej firmy warto zrobić rozeznanie w realiach. Jeśli nie masz doświadczenia w jakiejś dziedzinie zacznij od pracy dla kogoś innego. Czy widzisz coś, co można poprawić? Co zrobiłbyś lepiej? Czy jako klient takiej firmy byłbyś zadowolony? Jeśli nie, to czemu? Staraj się dostrzegać szczegóły, na które nikt inny nie zwraca uwagi, aby stworzyć nową jakość.
Zobacz oferty pracy
Jeśli chcesz się wstrzelić w aktualne potrzeby rynku, to… przejrzyj oferty pracy. Na jakie stanowiska jest teraz duże zapotrzebowanie? To oznacza, że ludzie chętnie korzystają z usług w tym sektorze. Może warto iść w tym kierunku?