Niezależnie od tego, czy wysyłamy paczki prywatnie, czy jesteśmy klientami biznesowymi, dążymy do uzyskania jak najniższej ceny. Na szczęście w obu przypadkach możliwości redukcji kosztów są bardzo duże. Oto kilka wskazówek.
Przejrzyj jak największą liczbę ofert firm kurierskich
Przede wszystkim, zwłaszcza w przypadku klientów indywidualnych, nie warto ograniczać się do jednej firmy kurierskiej. Stawki oferowane przez poszczególnych przewoźników znacznie różnią się od siebie, co dotyczy również konkretnych usług. Standardowe przesyłki mogą być tańsze u jednego przewoźnika, jednak jeżeli interesuje nas dostarczanie paczki na konkretną godzinę, może okazać się, że lepiej wybrać inną firmę kurierską. Kluczem do sukcesu jest zapoznanie się z jak największą liczbą ofert.
Paczkomaty tańsze od tradycyjnych kurierów
Jeśli dysponujemy wystarczającą ilością czasu, nie jesteśmy skazani na standardowo usługę kurierską. Do dyspozycji są także Paczkomaty, których sieć coraz gęściej pokrywa cały kraj. Być może korzystanie z Paczkomatów jest odrobinę mniej wygodne, ale jednocześnie znacznie tańsze. Zresztą Paczkomaty także cenią niektórzy odbiorcy, a usługa podobnie jak tradycyjny kurier pozwala na wygodne śledzenie paczki.
Skorzystaj z dostępnych zniżek
Klienci firm kurierskich mogą korzystać także z naprawdę pokaźnych zniżek. W przypadku klientów biznesowych wynikają one na przykład z umowy z jednym przewoźnikiem, która przy regularnych wysyłkach przekłada się na znacznie niższe koszty. Z drugiej strony jesteśmy wówczas skazani na usługi jednej firmy kurierskiej i musimy deklarować z wyprzedzeniem swoje zapotrzebowanie.
Wysyłka nawet kilkadziesiąt procent niższa u brokerów kurierskich
Dlatego lepszym rozwiązaniem z punktu widzenia klientów indywidualnych i biznesowych jest skorzystanie z pomocy brokera kurierskiego, takiego jak Sendit. Korzystanie z platformy nie wymaga podpisywania umowy i deklaracji wolumenu paczkowego. Platforma daje dostęp do usług wiodących firm kurierskich działających na polskim rynku, umożliwia śledzenie paczki i jej ubezpieczenie, ale usługi są znacznie niższe od cennikowych. Im więcej przesyłek zostanie wysłanych, tym klient zapłaci mniej na podstawie zbiorczej miesięcznej faktury.